Paslaptingi, pagarbą keliantys Sumo vyrukai. Krepšinio (ir alaus) šalyje apie juos žinome pakankamai nedaug. Tai kažkas iš Japonijos, iš Rytų…Kažkokios imtynės. Dauguma lietuvių negalėtų pasakyti apie tai nieko konkretesnio. Gerai žinome tik vieną dalyką: jie laaaabai stori. Ir jie moka tokiais tapti per labai trumpą laiką. Negana to, jie moka būti sveiki turėdami tokį didžiulį antsvorį (Sumo imtynininkų KMI dažnai siekia 40 ir daugiau).

Sumo profesionalų sportinės parengties tikslas – neįtikėtinai fiziškai stiprūs, lankstūs, labai greiti ir tuo pačiu sunkūs. Jų gyvenimo būdas – treniruotes ir mitybą organizuoti taip, kad parengties tikslas būtų pasiektas.

Sumo sistema kruopščiai nugludinta per šimtmečius. Panagrinėkime šį fenomeną truputėlį giliau, gal rasime naudos ir mums, kurie norime ne storėti, o atvirkščiai – lieknėti.

Riebalai nelygu riebalams

Tai pirmas dalykas, kurį noriu aptarti kalbant apie Sumo vyrukus. Yra dvi riebalų rūšys: visceraliniai ir paodiniai. Tiesą sakant, tų riebąlų rūšių yra ir daugiau, bet apsistokim tik ties tomis dviem. Visceraliniai kaupiasi pilvo srityje apie vidaus organus. Šie riebalai kelią daug rūpesčių dėl sveikatos. Jie yra metabolinio sindromo ligų palydovai. Paodiniai riebalai susluoksniuoti po oda ir laikomi atsargai badmečiui, nėštumui ar pan. Jie mažiau neramina dėl sveikatos, tačiau pakankamai gadina mums nervus dėl poveikio išvaizdai.

Sumo sprotininkų tikslas – paodiniai riebalai. Visceralinių riebalų jie neketina auginti, nes kitaip jie nebebūtų tokie sveiki ir stiprūs.

Kaip Sumo sportininkai augina lašinius?

Na, pradėkim nuo to, kad Sumo, visų pirma, yra didžiulis pasišventimas ir drausmė. Sėkmingas Sumo sportininkas yra žvaigždžių žvaigždė, imperatorius, dievas… Taip galima apibūdinti pagarbą, kuri jam reiškiama. Visas jų gyvenimas yra drausmė ir treniruotės. Klaidinga būtų galvoti, kad sportininkai sportuoja, po to maitinasi, ilsisi.

Ne, fizinės pratybos, valgis, miegas – viskas yra treniruočių dalis. Taip, valgymas Sumo vyrukams yra treniruotės dalis, miegas taipogi.

Klaidinga manyti, kad Sumo sportininkus nupeni pyragėliais, ne, jie valgo labai sveiką ir tinkamai subalansuotą pagal jų mitybos strategiją maistą.

Jokių pusryčių!

Pasekime Sumo sportininkų eilinę dieną. Ryte treniruotė tuščiu skrandžiu. Treniruotė gali trukti 5-6 valandas ir būtinai tuščiu skrandžiu. Per tą laiką išsivysto žvėriškas apetitas, kuris padeda suvalgyti neįtikėtinas porcijas maisto.

Organizmas gauna stiprų badavimo signalą ir labai gerai pasiruošia kaupimui. Maistas atitinkamai paruoštas, pagrindas – ryžiai arba makaronai kartu su riebalais, mėsa, vaisiais, daržovėmis.

Sumo sportininkai suvalgo mažiausiai 10.000 kalorijų, o ypatingais atvejais – iki 20.000 (!!!) kalorijų per dieną. Tai yra apie 3-10 kartų daugiau nei mums įprastas kalorijų kiekis. Atskaičiavus būtiną kalorijų kiekį kūno poreikiams, iš tiek galima nesunkiai “atidėti” po oda apie 2-2,5 kg kasdien. Tačiau svarbu ne tik tai ką jie valgo, bet ir kaip ir kada jie valgo.

Alus būtinas

Sumo sportininkai maistą užgeria alumi. Ką čia daugiau bepridursi, viskas ir taip aišku – alus būtina Sumo vyrukų treniruotės dalis.

Po valgio iškart miegoti

Svarbiausia taisyklė yra valgyti prieš pat einant miegoti, tai jiems padeda storėti labai greitai. Kai kūnas (miegodamas) energijos sunaudoja labai mažai, tai jam yra geriausias laikas ją “sandėliuoti” riebalų pavidalu. Angliavandeniai labai greitai skyla iki gliukozės ir patenka į kraują. Kraujas pirmiausiai gliukozę pasiūlytų raumenims, tačiau Sumo vyrukas miega ir dideliems jo raumenims tos energijos ramybės būsenoje nereikia, reiškia, ją galima saugiai padėti į lašinių saugyklas.

Kiekvienas pavalgymas yra lydimas pietų arba nakties miego.

Gal nori praktikuoti Sumo?

Kodėl taip kruopsčiai nagrinėju Sumo dietą? Daug metų pati praktikavau labai panašią.  Skirtumas tik tas, kad nesikoviau ringe ir nesimaudžiau šlovės spinduliuose. Pusryčiai buvo išbraukti iš dienotvarkės kaip nereikalinga gaišatis. Juos atstodavo cigaretė ir puodelis kavos (reikėtų pasiūlyti Sumo vyrukams, nes tai labai gerai padeda vystytis žvėriškam apetitui antroje dienos pusėje). Vakarienė prieš miegą ar dienos miegelis po pietų laisvadieniais buvo įprasta.

Ok, laiko atgal nebeatsuksiu, žvelkim pozityviai. Kad būtų mažiau pikta ant savęs už tokią neišmintingą praeitį, sakykim, kad ilgus metus sėkmingai praktikavau Sumo…

Pasigėrėkim Sumo dievaičiais (labai rekomenduoju) ir “išsitraukime” savas pamokas iš jų per šimtmečius ištobulintos sistemos.